MENU

Norrbottensmusiken NEO

Norrbotten NEO ville skapa ett internationellt gångbart marknadsföringsmaterial. Geektown skapade därför en svart cylinder med ett unikt mönster, som är en representation av NEO formmässigt. Innehållet är en kreativt alternativ till en broschyr, samt ett eget te, TEA BY NEO och ensemblens CD i botten av cylindern. Geektown har fångat de fem sinnena i detta projekt. Marknadsföringsmaterialet medverkade 2013 på MIDEM, en av musikbranschens största mässor i Cannes, Frankrike. Projektet belönades 2013 i European Design Awards med brons.
Read More ›

Forum för levande historia

Forum för levande historia är en myndighet under kulturdepartementet med kontor i Stockholm. Forum för levande historias huvudsakliga mål är att arbeta med projekt som främjar demokrati, tolerans och alla människors lika värde. Geektown har under hösten 2014 arbetat med Forum för levande historias material för lärare.
Read More ›

Norrlandsoperan NO!

Snödrottningens SuperSlime och SuperSlush, som delades ut på Umeås största och mest besökta köpcentrum, blev en av de lösningar vi valde för att marknadsföra NO!s föreställning Snödrottningen. Slime, som tillverkades i Geektown med bara naturliga ingredienser fick genomslag i målgruppen. Slushen delades gratis ut i pausen av föreställningen till de som tagit med sig slimeburken och blev väldigt populär. Konceptet sammanfattades av is, snö, hjältemod och en gnutta skräck som blev gemensamma nämnare.
Read More ›

Filmpool Nord

För 10 års jubileet av Filmpool Nords filmkonvent kontaktade de oss för att skapa något… speciellt. Vi gav dem något extraordinärt. Många av besökarna är inte från regionen och vi ville ge dem något nytt. Geektown tog därför fram snö som vi placerade inne i inbjudan. Snön, i form av spunnet socker som deltagaren redan innan eventet kunde smaka och känna på. Norrbottnisk nysnö. Mönstret har inspirerats av samiska tennarmband och filmklappan.
Read More ›

Design by Swedish Lapland – Centek

Geektown fick i uppdrag av Centek att ta fram ett grafiskt utseende för en modern bok (i första hand en prototyp) som ska visa det Swedish Lapland som tidigare inte är visat i bokform på det här sättet – traditionell och nutida design från norra Sverige. Designer Johan Kauppi och cykelhjälmstillverkarna Hövding är några av de designers som medverkar. Bildspråket visar genuina moderna norrbottningar med en vision om ett nytt Swedish Lapland djupt inrotad.
Read More ›

Adecco

Kreativt koncept för Adecco. Geektown skapade en kreativ inbjudan, ett pop-up-kort, för att synliggöra och locka yrkesverksamma i åldern 25-30 år att söka sig till Adeccos karriärsutvecklingsprogram, ”25-30”, som är i ett talangnätverk. Programmets mål är personlig utveckling i direkt koppling till yrkesrollen. Svart och vit är färger tagna ur Adeccos grafiska profil och har därför använts för att skapa en helhet, i ett större sammanhang, med övrigt marknadsföringsmaterial. Pop-up-kortet med 3D-effekt ger en överraskande effekt för mottagaren.
Read More ›

Ice Music

Geektown blev under 2014 vald som Ice Musics kreativa byrå, det innefattar koncept, text och grafisk form. Ice Music är en ny konstform var professionella musiker spelar på instrument gjorda av is. Under våren 2015 genomförs konserter på Gültzauudden i Luleå. Ice Music ville under nya säsongen, med start i januari 2015, stärka sitt varumärke i alla marknadsföringskanaler genom ett koncept som Geektown kommunikationsbyrå tog fram tillsammans med Ice Musics grundare. Resultatet mynnade ut i högre försäljningssiffror, internationell press och ökad kännedom om varumärket. Ice Music blev 2015 nominerade till Årets Varumärke av Luleå Näringsliv.
Read More ›

Konstmuseet i Norr

MESS ME UP, WRITE ME DOWN är en förlängning av Kristina Lindströms och Åsa Ståhls konstverk ”P.S. Förlåt ifall jag väckte er” och har tagits fram av Geektown kommunikationsbyrå i samarbete med Konstmuseet i Norr. Det är ett ungdomsprojekt med mellanstadie- och högstadieungdomar som målgrupp. Ungdomsprojektet uppmanar ungdomar att på ett lekfullt sätt använda språket och ska inspirera till nya innovativa sätt att uttrycka sig på.
Read More ›

Tillväxtverket

Tillväxtverket kom till oss och ville öka kunskapen om nya möjligheter på arbetsmarknaden – entreprenörskap inom vård- och omsorg. “Diagnos: Framtid” blev lösningen. En framtidsbar, var frågor fick svar fanns i direkt anslutning till ett Fia med knuff i storformat, som vi designat och tillverkat. Dessa insatser marknadsförde ett seminarium på Umeå universitet som ingick i samma koncept. Koncept, innehållande illustration, affisch, flyer, text för affisch, flyer och sociala medier samt event togs fram.
Read More ›

Internetbay Partnering Event

Internetbay Partering Event är en årligen återkommande event för hela nordkarlotten, som arrangeras av Internetbay i Luleå. De kontaktade Geektown för ett rörligt material som skulle visas på rörliga displayer på väggen utanför Smedjan i Luleå och på Luleå Airport. Geektown skapade ett mönster/typografi, som bildade ordet GAMIFICATION, som också var dagens tema. Talare under dagen var bland annat Geektown, som talade om trender som content curation och petvertising.
Read More ›

Proffix

Marknadsföring av Proffix, Sveriges enda outlet online exklusivt för byggmaterial och byggutrustning. Vi valde att ta fram en byggsats som illustrerar mångas problem, att de får outnyttjat material kvar efter avslutat arbete, hemma eller på jobbet och inte har någonstans att sälja det. Proffix är lösningen. Geektown har med klara färger, lättnavigerade texter, illustrationer, sågspån och bubbelplast omvandlat en utmaning till en lekfull lösning.
Read More ›

Skandinavisk innovationskultur

Under hösten 2014 har vi arbetat med ett internationellt projekt, Skandinavisk innovationskultur. Ett viktigt långsiktigt mål med projektet är att utveckla en gemensam skandinavisk inriktning för hur kultur av innovation och samverkan mellan utbildning och näringsliv stärks. Resultatet publiceras i en e-bok som vi formgivit. Medverkande parter har b. la varit: Interreg, Skannion, Campus Varberg, Arkitektskolen Aarhus, Region Midtjylland, Coompanion Halland, Karrierecentret Aalborg Universitet, Aarhus University.
Read More ›

Norrbottens Handelskammare: Världhandelsdagen

Inbjudan för event anordnat av Norrbotten Handelskammare. Mönstret som återfinns på inbjudan är framtaget för att symbolisera världshandeln. Små och stora aktörer nätverkar för bättre samarbete. Världshandelsdagen 2012 ville ta fasta på detta och lösningen blev en inbjudan med stilrent och modernt formspråk.
Read More ›

LTU Karriär, GoBusiness, Venture Cup, Exjobb Luleå, Convoy, Coompanion

Vi fick i uppdrag att arbeta fram ett informationsmaterial som skulle delas ut till studenter på Luleå Tekniska Universitet. Det var sju aktörer som var beställare och därav fanns det möjlighet att varje aktör fick en flik var för att berätta vem de var. Tanken med loppan var att den skulle aktivera målgruppen, öppna upp till samtal. Informationen som fanns under flikarna var kort och skriven på ett lekfullt sätt för att tilltala målgruppen. Genom att synliggöra erbjudandet direkt, hoppas vi att anmälningarna också ökar.
Read More ›

Folkets Bio

Folkets Bio har tillsammans med Geektown tagit fram trycksaker och samordnat mailutskick (mailchimp). Trycksakerna, som med den grafiska form som tagits fram av Geektown, har nått stor publik, även utanför Luleå. Materialet har också inneburit en specialsatsning på barn och det utbud Folkets Bio erbjuder för barnfamiljer. Trycksakerna har också fått nya användningsområden genom att användas som presentationsmaterial för besultsfattare för att förklara Folkets Bios verksamhet. Folkets Bio i Stockholm har också inspirerats av materialet.
Read More ›