MENU

Myrorna

Rikskampanj för Myrorna, ett företag inom detaljhandeln i Sverige. Myrorna säljer second hand. Geektown kontaktades för att göra en kampanj för att locka den yngre målgruppen, ungdomar och millenials (18-34+) till butikerna under de mest köpintensiva helgerna i september och oktober 2015. Valet föll på ett 90-tals inspirerat koncept, SO TRUE 90´s by Myrorna, som sammanför nuvarande modetrender med målgruppens behov. 90-talet är stort just nu och något vi har tagit fasta på i denna kampanj med humoristiska undertoner. Kampanjen har fokuserat på displayer i butik, Facebook och Instagram samt playlist för sociala medier och butik. På Instagram har även en ny metod använts med bilder i storformat, instagrids, uppdelade i 9 resp. 6 delar, för att nå målgrupp och sticka ut i flödet.

Med kampanjen ”Get your true 90´s style hos Myrorna” fångade Geektown upp en trend som verkligen kan förverkligas hos Myrorna. Den riktade sig mot
en ung och trendkänslig målgrupp i hela sitt utförande. Kampanjen var smart genomtänkt för att fungera såväl i butik som på sociala medier, både i uttryck och i användarvänlighet. Geektowns kreativitet och lite underfundiga uttryck gav kampanjen ett modernt anslag som kändes kul, inspirerande och aktuellt. Den var lätt att ta till sig för de flesta och togs emot väldigt positivt i vår organisation.
Lotta Kökeritz, Myrorna
Varumärkes- och Kommunikationschef