MENU

SPANING: digitala trender i marknadsföring 2017

SPANING: Mycket går att läsa och höra om digitala trender i marknadsföring 2017. På Geektown har vi gjort en egen sammanfattning i form av några nyckelord: live, personligt, upplevelse, innehåll och strategi. Digitala konsumenter vill ha det som är personligt och äkta och vill ha det omgående, gärna live. AR-kataloger (augmented reality) så att det går att se hur möbler ser ut i det egna hemmet innan köpet – fota rummet, ladda ner en app och flytta runt virtuella möbler i fotot via appen. Eller möjligheten att kunna uppleva ett resmål genom VR (virtual reality: virtuell verklighet) innan själva resan bokas är några exempel på hur teknik utvecklas och får nya användningsområden än att bara vara underhållning. Konsumenter söker en upplevelse och den upplevelsen blir målet med den digitala marknadsföringen. Ambassadörer, influencers, youtubers, live-feeds och storytelling genom videor ger oss som arbetar med kommunikation nya utmaningar. Men som alltid behöver vi kunna svara på frågorna vad är det vi ska göra, hur, när, för vem och varför? En stark och smart strategi går att hålla fast vid oavsett trender. Det spelar ingen roll hur många besökare du har på din webbsida om du inte har ett bra innehåll och en tydlig målsättning. Kanske borde ditt företag lägga fokus på annat än webben? På Geektown är vi skickliga på att omvärldsbevaka. Vi är också grymma på att arbeta kanaloberoende och kreativt. Trendigt är inte alltid bäst men det är ändå viktigt att hålla koll på världen och branschen. Det gör vi. Kom gärna och hälsa på i Nördstaden eller boka in ett besök så vi kan berätta mer om hur vi arbetar och vad vi kan göra!

Spara

Sorry, the comment form is closed at this time.