MENU

SXSW: Trender 2014.

0
5036
0

Många på SXSW snackar de senaste trenderna, men hur kan de sammanfattas?

Så vi håller vi oss ”top of mind” för våra kunder?

Hemligheterna inom contentmarketing är:

1 . CHOCK OCH BÄVAN

Du måste vara först och fantastiskt .

Hitta en omättad nisch.

Aggressiv strategi baserad på nyckelorden.

Sluta aldrig.

2 . LÅNA EN STÖRRE PIPELINE

Sponsras innehåll

Newsjacking

Native adverstining

Brandscaping

Influencemarketing (hett just nu)

Influencemarketing

Förmågan att lådan och dela innehåll har demokratis inflytande. Flytta innehåll! Det finnas de nyckeln.

Richard Schoble är ett perfekt exempel på detta.

6 sekunders video, Vine.

Pintrest

Infographics

Se över ditt innehåll!

3 . RITE
Relevant, Interesting, Timing och Entertainment.

Relevant, Intressant , Rätt timing och underhållning.

Av dessa fyra är underhållning mest rele!

Chipotle, är en amerikansk restaurangkedja att ha koll på, som en ledande aktör, de marknadsför sig med hjälp av en av Coldplay låtar, som sjungs av Willie Nelson. Låten delades och laddades hem gratis, 4 miljoner gånger Deras värde har aldrig varit högre.
Idén om underhållning , är hela tiden topranking artikeln : “Travoralitized is” på Slate .

Detta är ingen nyhet , men den är underhållande! ”Hur kan vi bli mer underhållande den här veckan än den förra”, är den stora frågan just nu!

Framtiden är:

– Wearables

– Agumented verklighet

Sorry, the comment form is closed at this time.