MENU

Vad är innehåll egentligen?

För att maximera effekten av det material du lägger ut, oavsett det är text, bilder eller video, kan effektivitet öka genom att producera olika innehållskategorier för aktiviteten i sociala medier. Det innebär olika fokus på de olika segmenten genom att benämna dem hög, medium och låg och att ge dem olika angreppsområden. En strategi som mixar dessa tre är att föredra då de utgår från olika slags kostnadskalkyler. Dessutom varierar arbetsbördan för företaget. Hög arbetsbelastning, eller high effort, innebär precis som det låter att det krävs mycket från dig som innehållsproducent. Blogg, innehåll och videoinslag. Kategorin medium kan till exempel innebära en Q & A (frågor och svar) som ökar SEO och premierar omvandlingsgraden (conversion). Låg nivå, innebär användargenererat innehåll och kurerat innehåll som vinner på en mix i olika kanaler.  För dig: Som företag tävlar du i flödet med dina anhängare/fans närmaste vänner och familj. Om man som företagare ser på innehållet på så vis, i olika segment med olika inriktning, kan också en klarare bild av vad du ska lägga ut i sociala medier träda fram. Det leder till resultat som syns i verksamheten. Om du vill veta mer får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig.

Sorry, the comment form is closed at this time.